بازی مین روب با میکروکنترلر AVR در پروتئوس به همراه گزارش کار

  • یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۶
  • بازدید ۵۶۸ نفر
  • 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز (54 امتیاز از 11 رای)
    Loading...

تصویر proteus-minesweeper-_20653_1 بازی مین روب با میکروکنترلر AVR در پروتئوس به همراه گزارش کار

پروژه بازی مین روب با میکروکنترلر AVR در نرم افزار Proteus

پروژه بازی مین روب با میکروکنترلر AVR را در نرم افزار Proteus همراه با گزارش کار آماده کردیم که در ادامه به معرفی پروژه پرداخته و جزئیات آن بیان شده است.

معرفی پروژه بازی مین روب با میکروکنترلر AVR :

روش بازی به این ترتیب است که ۶۴ خانه داریم که به صورت تصادفی در ۱۵ خانه آن مین ها قرار گرفته اند. حال اگر کاربر خانه ای را انتخاب کرد که مین در آن وجود داشت بازنده بازی خواهد بود و پیام متناسب با بازنده بودن کاربر روی سون سگمنت ها نمایش داده می شود. اما اگر خانه انتخابی کاربر پوچ بود یعنی به مین برخورد نکرد یک امتیاز روی سون سگمنت به امتیاز کاربر اضافه خواهد شد. در نهایت اگر کاربر در ده مرتبه متوالی خانه هایی را از این ۶۴ خانه انتخاب کند و به هیچ مینی برخورد نکرده باشد، برنده بازی خواهد بود و پیام متناسب با برنده شدن کاربر بر روی سون سگمنت ها نمایش داده می شود.

تولید اعداد تصادفی :

در این پروژه از تولید اعداد تصادفی به صورت نرم افزاری (برنامه نویسی در محیط کدویژن) توسط حلقه های استفاده کردیم، بدین ترتیب که در این حلقه ها یک عدد به صورت تصادفی انتخاب می شود. هر میکروکنترلر AVR چهار بیت را به طور تصادفی انتخاب می کنند. پس برای ۱۵ بیت و برای ۱۵ بمب جدول باید از ۵ میکروکنترلر استفاده کنیم. چهار بیت تصادفی انتخاب شده توسط هر میکروکنترلر با کلید انتخاب شده توسط کاربر مقایسه می گردد. اگر کاربر کلیدی را فشرد که در آن بمب وجود داشت بازی را باخته و پیام LOSE بر روی سون سگمنت ها نمایش داده می شود. اما اگر کلید فشرده شده توسط کاربر به بمبی برخورد نکرد یک امتیاز بر روی سون سگمنت ثبت می گردد. در صورتی که کاربر ده بار متوالی به بمب برخورد نکرد باشد، کاربر برنده بازی است و پیام SUCC روی سون سگمنت ها ثبت می شود.

تصویر proteus-minesweeper-_20653_1 بازی مین روب با میکروکنترلر AVR در پروتئوس به همراه گزارش کار

زمانی که کلید RESET فشرده شود دو رقم اخر شماره دانشجویی اعضا گروه به نمایش در می آید و بعد از فشردن دکمه RESET دکمه START را می زنیم تا سون سگمنت ها همگی عدد صفر را نشان دهند و بازی شروع می شود. در این حالت اعداد تصادفی انتخاب می شوند و درون خانه های جدول قرار می گیرند. سون سگمنت ها از نوع کاتد مشترک هستند که از هیچ ایسی واسطی بین میکرو و سون سگمنت استفاده نکردیم و کد ها را مستقیم به سون سگمنت ها اعمال کردیم.

تصویر proteus-minesweeper-_20653_2 بازی مین روب با میکروکنترلر AVR در پروتئوس به همراه گزارش کار

در شکل بالا میبینیم که از ۴ دیکودر به منظور تولید ۴ عدد تصادفی استفاده شده که ورودی های انها به پایه های میکروکنترلر متصل است که با فشردن دکمه START  یک عدد تصادفی به ورودی های دیکودر تخصیص داده می شود و متناظر با این ورودی ها خروجی تصادفی روی هر دیکودر تولید می شود و در خانه های جدول ذخیره می گردد. فعالساز دیکودر ها را با مقدار صفر منطقی فعال کردیم. بدیهی است برای تولید ۱۵ عدد تصادفی باید از ۵ میکروکنترلر به شیوه مشابه استفاده کنیم. از گیت OR هم بدین منظور استفاده می کنیم که وقتی عمل کلید توسط کاربر فشرده شد پیغام مناسب بر روی سون سگمنت ثبت شود که آیا کاربر به بمب اشاره کرده یا خیر. خروجی گیت OR به ورودی وقفه میکروکنترلر متصل است. توضیحات بالا برای ۴ میکروکنترلر دیگر نیز عینا تکرار می شود.

تصویر proteus-minesweeper-_20653_3 بازی مین روب با میکروکنترلر AVR در پروتئوس به همراه گزارش کار

در تصویر بالا قسمتی از جدول ۶۴ تایی کلید ها رو مشاهده می کنیم.

تصویر proteus-minesweeper-_20653_4 بازی مین روب با میکروکنترلر AVR در پروتئوس به همراه گزارش کار

در شکل بالا میکروکنترلر ها و مدارات جانبی پروژه توسط SUBCIRCUIT پوشش داده شده است و فقط ۶۴ کلید – سون سگمنت های وضعیت بازی و دو کلید RESET  و START مشخص هستند که هم از شلوغ بودن صفحه بازی کاسته شود و هم بازی برای کاربر مشخص تر باشد.


پروژه های آماده برق قدرت با متلب

پروژه های آماده برق قدرت با متلب

مشاهده پروژه های برق قدرت با متلب
پروژه ها و آموزش های برنامه نویسی

پروژه ها و آموزش های برنامه نویسی

آموزش برنامه نویسی

مشاهده ویدئو در این باره

خوشحال خواهیم شد اگر نظر خودتون رو درباره این مطلب ثبت کنید

خطا!دکمه ریفریش را بزنید

    لیســــــــت پــــــــروژه های انتشــــــــار نشده ( 22 موضوع )

    مشاهده لیست کامل
    مشاهده لیست کامل
    مشاهده لیست کامل
    مشاهده لیست کامل
    socket programing آموزش برنامه نویسی آموزش سی شارپ اینترنت اشیا بازی تحت شبکه بازی تحت شبکه به زبان سی شارپ برنامه تحت شبکه با سی شارپ برنامه نویسی ترجمه مقاله ترجمه مقاله شبکه دانلود رایگان پروژه های دانشجویی دانلود سورس برنامه دانلود سورس رایگان دانلود نرم افزار دانلود پروژه دانشجویی دانلود پروژه رایگان دانلود پروژه های دانشجویی دانلود کتاب دانلود کتاب آموزشی دانلود کتاب اموزشی سورس رایگان سورس کد بازی تحت شبکه سورس کد بازی تحت شبکه با C# سورس کد بازی تحت شبکه چند نفره سوکت پروگرمین شبکه SDN شبیه سازی با نرم افزار R نحوه نوشتن برنامه تحت شبکه نرم افزار Rstudio پروژه arena پروژه matlab پروژه ns2 پروژه opnet پروژه ارنا پروژه سیمولینک matlab پروژه شبکه عصبی پروژه مهندسی صنایع پروژه مهندسی صنایع با ارنا پروژه های آماده با OpenGL پروژه های آماده با OpenGL در سی پلاس پلاس پروژه های آماده با ارنا پروژه های آماده برای درس گرافیک کامپیوتری پروژه هوش مصنوعی پروژه پردازش تصویر matlab پروژه پردازش سیگنال matlab