دوره آموزش نرم افزار ABAQUS به صورت مقدماتی

  • سه شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۶
  • بازدید ۳,۱۵۶ نفر
  • 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز (291 امتیاز از 59 رای)
    Loading...

تصویر video-abaqus-training_20732_1 دوره آموزش نرم افزار ABAQUS به صورت مقدماتی

دوره آموزش نرم افزار ABAQUS

نرم افزار ABAQUS یک ابزار مدلسازی قدرتمند و پرکاربرد در زمینه تحلیل به روش اجزا محدود است که کاربرد آن تنها محدود به تحلیل های مکانیک جامدات و سازه نمی باشد. به کمک نرم افزار ABAQUS می توان مسائل مختلفی مانند انتقال حرارت، نفوذ جرم، تحلیل حرارتی اجزاء الکتریکی، آکوستیک، مکانیک خاک، پیزو الکتریک و بسیاری از موارد دیگر را مورد بررسی قرار داد.

با توجه به کاربرد های وسیع نرم افزار آباکوس در زمینه های مختلف، بکارگیری و یادگیری آن، برای تمامی مهندسان و فعالان حوزه مکانیک، عمران، صنعت اتومبیل سازی، هوافضا و صنایع ساخت کالا های صنعتی امری ضروری و اجتناب ناپذیر می باشد. آموزش پیش رو، آموزش مقدماتی و مفهومی برای دانشجویان عمران و مکانیک به منظور ایجاد مدل سازی و تحلیل های صنعتی و مهندسی، تهیه شده است.

در ادامه سرفصل های فیلم آموزش نرم افزار آباکوس قابل بررسی بوده و پیش نمایش برخی از قسمت های آموزش نیز برای دانلود قرار داده شده است که به صورت آنلاین نیز قابل مشاهده می باشد.

فهرست سرفصل ها و رئوس مطالب ارائه شده در دوره آموزش نرم افزار ABAQUS :

فصل اول: معرفی نرم افزار آباکوس و ویژگی های آن

در این جلسه از دوره آموزش نرم افزار ABAQUS به معرفی نرم افزار آباکوس و ویژگی های آن در قالب سرفصل های زیر پرداخته می شود.

  • تاریخچه نرم افزار آباکوس
  • سیستم و ویندوز مورد نیاز برای نصب نرم افزار آباکوس
  • معرفی مزایای نرم افزار آباکوس
  • معرفی کاربرد های نرم افزار آباکوس
  • معرفی چندین مثال کاربردی از نرم افزار آباکوس

فصل دوم: آموزش ترسیمات دو بعدی – ماژول Sketch

در جلسه دوم از دوره آموزش نرم افزار ABAQUS به معرفی ماژول sketch و ویژگی های آن پرداخته می شود. منظور از sketch در نرم افزار ABAQUS ، پرده نمایش است که به محیط دو بعدی گفته می شود. در ماژول sketch ، کاربر می تواند ترسیمه رسم کند. از این ترسیمه ها در هر موردی که ABAQUS از شما رسم ترسیمه درخواست کند، می توان استفاده نمود. یکی از این موارد کشیدن مقطع قطعه ای است که قرار است از دوران این مقطع حول یک محور، قطعه ای ایجاد گردد.

فصل سوم: آموزش تعریف مصالح – ماژول Property

در جلسه سوم از دوره آموزش نرم افزار ABAQUS به معرفی ماژول Property و ویژگی های آن پرداخته می شود. در این ماژول کاربر قادر است تا مواد با خواص مختلف را در چهار چوب کتابخانه مدل های رفتاری آباکوس تعریف کرده و به part های مربوطه اختصاص دهد.

فصل چهارم: آموزش محیط تعریف قطعات – ماژول Part

در جلسه چهارم از دوره آموزش نرم افزار ABAQUS به معرفی ماژول و Part و ویژگی های آن پرداخته می شود. در ماژوال Part کاربر قادر است تا هندسه مساله خود را ایجاد کرده و یا آن را اصلاح نماید. اصلاح هندسه به مدل های ایجاد شده در خود ماژول part محدود نمی باشد بلکه مدل های CAD درون ریزی شده به داخل ABAQUS را نیز شامل است.

فصل پنجم: آموزش مونتاژ قطعات- ماژول Assembly

در جلسه پنجم از دوره آموزش نرم افزار ABAQUS به معرفی ماژول Assembly و ویژگی های آن پرداخته می شود. با استفاده از ماژولAssembly کاربر قادر است تا قطعات داخل ماژول پارت را در یک مجموعه، کنار هم قرار دهد.

فصل ششم: آشنایی با روش های تحلیل – ماژول Step

در جلسه ششم از دوره آموزش نرم افزار ABAQUS به معرفی ماژول Step و ویژگی های آن پرداخته می شود. کاربر با استفاده از ماژول Step قادر است تا نوع تحلیل و یا تحلیل هایی که قصد دارد بوسیله حلگر های آباکوس صورت گیرد را در قالب تعریف step ، مشخص کند که هر تحلیل منفرد در قالب یک step انجام می شود.

فصل هفتم: آموزش اندرکنش قطعات – ماژول Interaction

در جلسه هفتم از دوره آموزش نرم افزار ABAQUS به معرفی ماژول Interaction و ویژگی های آن پرداخته می شود. با استفاده از ماژول Interaction می توان اندرکنش ها را تعریف نمود. از جمله اندرکنش ها می تواند به اندرکنش تماس بین دو part متفاوت و یا اندرکنش بخش های مختلف یک part با هم اشاره کرد.

فصل هشتم: آموزش بارگذاری و ایجاد شرایط مرزی – ماژول Load

در جلسه هشتم از دوره آموزش نرم افزار ABAQUS به معرفی ماژول Load و ویژگی های آن پرداخته می شود. در ماژول Load به غیر از اندرکنش ها که می توانند باعث اعمال بار و تنش به part ها شوند، part ها به صورت مستقیم نیز می توانند بارگذاری شوند.

فصل نهم: آموزش مش بندی قطعات – ماژول Mesh

در جلسه نهم از دوره آموزش نرم افزار ABAQUS به معرفی ماژول Mesh و ویژگی های آن پرداخته می شود. فرآیند مش زنی در محیط نرم افزار آباکوس، در ماژول مش صورت می گیرد که می توان گفت مهمترین ماژول نرم افزار ABAQUS است.

فصل دهم: آموزش انواع بهینه سازی در آباکوس- ماژول  Optimization

در جلسه دهم از دوره آموزش نرم افزار ABAQUS به معرفی ماژول Optimization و ویژگی های آن پرداخته می شود. در بیشتر پروژه های مهندسی، می بایست ضمن تحلیل عملکرد یک قطعه، با اصلاح طراحی اولیه، قطعه را از لحاظ کارایی بهینه کنی که بهینه سازی می تواند با توجه به معیار های متفاوتی انجام شود. به کمک ابزار های موجود در ماژول optimization، کاربر قادر خواهد بود تا یک فرآیند بهینه سازی تعریف کند که در آن بعد از هر بار حل مسئله، با توجه به تنظیماتی که کاربر مشخص کرده، برنامه تغییراتی را در قطعه مد نظر اعمال و مجددا حل را تکرار کند. بعد از تکرار حل به تعداد دفعات معین، در آخر قطعه ای به دست می آید که در جهت اهداف بهینه سازی، اصلاح شده می باشد.

 فصل یازدهم: آموزش انجام تحلیل واستخراج نتایج در آباکوس – ماژول های Job و Visualization

در جلسه یازدم از دوره آموزش نرم افزار ABAQUS به معرفی ماژولJob و Visualization می پردازیم. در هر کدام از ماژول هایی که در جلسات قبلی بررسی شدند، جزئی از فرآیند پیش پردازش یا preprocessing مدل المان محدود صورت می گرفت. در ماژول job، با تعریف یک job و انجام دادن تنظیمات آن، روش حل مدل المان محدود مشخص می شود. از زمان ثبت اولین نتایج روی فایل خروجی، کاربر می تواند به ماژول visualization رفته و خروجی های ثبت شده را ببیند.


پیش نمایش بخش های از دوره آموزش نرم افزار ABAQUS

پیش نمایش قسمت اول (24 دقیقه و 59 ثانیه - 80.1 مگابایت)لینک دانلود

پیش نمایش قسمت سوم (33 دقیقه و 25 ثانیه - 104 مگابایت)لینک دانلود

پیش نمایش قسمت یازدهم (27 دقیقه و 6 ثانیه - 116 مگابایت)لینک دانلود

خوشحال خواهیم شد اگر نظر خودتون رو درباره این مطلب ثبت کنید

خطا!دکمه ریفریش را بزنید
  1. تصویر آواتار کاربر 0
    آرش بدری یکشنبه , 1 مرداد

    سلام من نیاز به پکیج آموزشی نرم افزار آباکوس برای رشته ژئوتکنیک دارم لطفا راهنمایی کنید.

    • تصویر آواتار کاربر 2
      نوآوران گرمییکشنبه , 1 مرداد

      همین آموزش آباکوس که در توضیحات بالا معرفی شده، می تونه کمکتون کنه و مناسبه.

  2. تصویر آواتار کاربر 0
    جواد رجبیان سه شنبه , 7 شهریور

    سلام خسته نباشید من می خوام یک تحلیل روی یک قطعه انجام بدم با برنامه ی آباکوس ولی متاسفانه یک سری از قوانین کار با آباکوس رو فراموش کردم.

  3. تصویر آواتار کاربر 0
    سهیل دوشنبه , 20 شهریور

    ba salam ali bud aya emkane ersal ba email be kharej az keshvar ham emkan darad ya kheir mamnun misham javab bedahid

    • تصویر آواتار کاربر 2
      نوآوران گرمیدوشنبه , 20 شهریور

      لینک دانلود آموزش با ایمیل خدمت شما ارسال میشه که از هر کجای دنیا به آسانی می تونید دانلود کنید.

  4. تصویر آواتار کاربر 0
    ali یکشنبه , 27 اسفند

    سلام این آموزش برای رشته سازه قابل استفاده می باشد؟

    • تصویر آواتار کاربر 2
      نوآوران گرمییکشنبه , 27 اسفند

      بله برای رشته سازه نیز مناسب و قابل استفاده است.

لیســــــــت پــــــــروژه های انتشــــــــار نشده ( 22 موضوع )

مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
مشاهده لیست کامل
socket programing آموزش برنامه نویسی آموزش سی شارپ اینترنت اشیا بازی تحت شبکه بازی تحت شبکه به زبان سی شارپ برنامه تحت شبکه با سی شارپ برنامه نویسی ترجمه مقاله ترجمه مقاله شبکه دانلود رایگان پروژه های دانشجویی دانلود سورس برنامه دانلود سورس رایگان دانلود نرم افزار دانلود پروژه دانشجویی دانلود پروژه رایگان دانلود پروژه های دانشجویی دانلود کتاب دانلود کتاب آموزشی دانلود کتاب اموزشی سورس رایگان سورس کد بازی تحت شبکه سورس کد بازی تحت شبکه با C# سورس کد بازی تحت شبکه چند نفره سوکت پروگرمین شبکه SDN شبیه سازی با نرم افزار R نحوه نوشتن برنامه تحت شبکه نرم افزار Rstudio پروژه arena پروژه matlab پروژه ns2 پروژه opnet پروژه ارنا پروژه سیمولینک matlab پروژه شبکه عصبی پروژه مهندسی صنایع پروژه مهندسی صنایع با ارنا پروژه های آماده با OpenGL پروژه های آماده با OpenGL در سی پلاس پلاس پروژه های آماده با ارنا پروژه های آماده برای درس گرافیک کامپیوتری پروژه هوش مصنوعی پروژه پردازش تصویر matlab پروژه پردازش سیگنال matlab